duminică, 5 decembrie 2010

Isola 'd Elba





Suntem fericiti,intr-un loc aparte,intr-o ipostaza nu tocmai norocoasa.

Insula Elba este a 3-a insula ca marime a Italiei.Ea apartine arhipelagului Toscan.Are o suprafara de 224 km2 si un tarm de 147 km.
Populatia este in jur de 30000 loc.cu o densitate de 142 loc\km2.
Insula elba a ramas renumita pentru faptul ca a reprezentat locul de exil al lui Napoleon, intre 4 mai 1814 si 1 martie 1815.
Se afla la 11 km de Piombino,orasul prin care isi face legatura cu Italia continentala.Accesul spre insula se face cu ajutorul bacurilor,in 1h 30m.

Am ajuns la țanc,inca 2-3 minute daca intarziam nu mai prindeam momentul rasaritului.
Rio Marina,Isola d'Elba,Italia

Si de ce nu o poza cu modul macro,dupa o ploaie de 5 minute cand plantele erau revigorate dupa o arsița de aproape 4luni in care nu a cazut nici o picatura. Poza facuta in luna iulie,dupa primavara secetoasa din climatul Mediteranean.



Vedere de la Lacona, Isola d'Elba.Mi-a placut asa ca am oprit sa facem o poza.



Imi place mult poza asta,2 simboluri ale automobilismului italian Fiat 500 (1957) vs (2007)



Aici suntem in turul insulei!!Cat am putut si noi ajunge intr-o zi , Monte Capanne ,Vila lui Napoleon,si toate opririle de pe parcurs,pentru ca in fiecare colt era un peisaj deosebit.

Insula Paolina


Monte Capanne: Este punctul cu cea mai mare altitudine de pe insula 1018 m,mai este numit "acoperisul Arhipelagului Toscan". Cand cerul este senin se pot observa insulele mai mici Capraia,Pianosa,Montecristo.
Accesul pe munte se face cu o mica telegondola,care pleaca din Marciana si face 14 minute pana sus.
-pentru pasionati,se poate urca si pe jos(exista un traseu marcat),insa necesita timp si nu mai ai parte de privelistea din telegondola.




Din nefericire pe munte am prins nori si vizibilitatea era uneori sub 10 m.Rareori puteam zarii marea.
Dar si norii au farmecul lor.



Urmatoarea poza am postat-o pentru o comparatie ,pozele fiind facute din acelasi unghi.Toate drepturile sunt rezervate de thhe.dk
-din pacate cand am fost nu am avut parte de vreme stabila,fara formatiuni noroase de aceea am apelat la o poza de pe internet!!

E o senzatie ciuata cand stai la masa si te uiti in gol,nu ai habar cum arata dincolo de nori.Oricum,in momentul cand am vazut poza asta pe internet am ramas umpic cu gura cascata!!



Capoliveri - Isola d'Elba





Plaja din Porto Azzurro




...si ceva un pic mai racoritor



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu